Nieszczęśliwy wypadek w pracy za granicą

Wypadki zdarzają się w każdym zakładzie pracy – ich przyczyną jest zazwyczaj brak uwagi czy też nieznajomość procedur posługiwania się konkretnymi urządzeniami. Musimy wiedzieć, że jako osoby zatrudnione legalnie w UK możemy ubiegać się o odszkodowanie z powodu uszczerbku fizycznego czy psychicznego na miejscu pracy. Jak wygląda taka procedura?

Zgłoś wypadek i przedstaw niezbędne dokumenty

Na samym początku konieczne jest wykonanie wszelkich badań lekarskich – mogą być to oględziny wykonane przez lekarza obecnego w zakładzie pracy lub też przez ekipę pogotowia ratunkowego. Niezwykle ważne jest, aby jako dowód wypadku zdobyć kopię wpisu do księgi wypadków w pracy lub też kopię notatki lekarskiej (lub też notatkę z przyjęcia do szpitala). Taki dokument będzie podstawą w ubieganiu się o odszkodowanie. Proces zatwierdzenia odszkodowania może trwać od 3 do 6 miesięcy. Brak odpowiednich dokumentów może wydłużyć sprawę nawet do 2 lat!

Czy sprawa o odszkodowanie może trafić do sądu?

Tak – jednak są to przypadki bardzo rzadkie. Zazwyczaj sytuacja taka ma miejsce, kiedy zakład ubezpieczeń uzna, że ma wystarczająco dużo dowodów dokumentujących wypadek. W takich sytuacjach warto skorzystać z profesjonalnych firm zajmujących się pomocą w odzyskiwaniu odszkodowań.

Miałeś wypadek w Anglii? Zapoznaj się z ofertą http://wypadkianglia.co.uk – firmą zajmującą się odzyskiwaniem odszkodowań

[Głosów:0    Średnia:0/5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *